SA panssaripuku

Keskustelua suomalaisten käyttämistä aseista, varusteista ja ajoneuvoista.

Valvoja: Ylläpito

Lindholm
Etulinjan jäsen
Viesti:

SA panssaripuku

ViestiKirjoittaja Lindholm » 24 Tammi 2013, 17:40

Kertokaa mulle panssaripuvusta!

Me tutkitaan mahiksia tuottaa meidän nahkavaatteet suoraan tehtaalta, ja siinä yhteydessä avautuu mahdollisuus teettää pieniä eriä kaikkea kivaa nahasta. Kaikki varmaan haluaa itelleen nahkaiset pussihousut, eikä nahkainen sotilastakkikaan olis pahaksi. Panssarijoukoilla oli käytössä nahkainen M36-puku, ja mä haluun teettää sellasen. Onks kellään tietoa panssaripuvusta? Mä voin paremman puutteessa tehdä ton sarkapuvun suoraan mustasta nahasta, mutta hienoahan olis saada kaikki yksityiskohdat kohilleen. Mä en muista nähneeni mun kirjallisuudessa aiheesta mitään.
MEGAMAID has gone from suck... to BLOW!!

Telinov
Etulinjan jäsen

Re: SA panssaripuku

ViestiKirjoittaja Telinov » 24 Tammi 2013, 18:30

Joo no ainankin ne mitä olen nähnyt ja toista hipelöinyt niin ihan samanlaiset oli sarkasen m36 kanssa, napit siinä toisessa ainankin oli kyllä nelisilmäsiä. Mutta leijonanapeilla mä sellasta lähtisin tekee. Ja hei Lindholm mä todellakin haluun sellasen nahkapuvun sitte! :)
Если завтра война.

Lindholm
Etulinjan jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lindholm » 24 Tammi 2013, 19:34

Löystin pkmyasehististä ketjun aiheesta, hyvin samalta näytti kuvissa. Ja joo, leijonanapeilla nää tulis of koors! Autonkuljettajille tehtiin kans nahkaista kenttälakkia, joka on aika käsittämättömän hieno.
MEGAMAID has gone from suck... to BLOW!!

Lecker
Etulinjan jäsen

ViestiKirjoittaja Lecker » 24 Tammi 2013, 20:01

Tossa teidän myymässä Asepuku M36-kirjasessa on kans lyhyt juttu tosta puvusta, mut sieltä varmaan oottekin jo katsoneet.

Nahkanen kenttälakki olis ainakin aika must juttu.
Tuntematon: "Taidan olla kyl ainoo joka ei oo eksyny etulinjan miiteis"

TKK

ViestiKirjoittaja TKK » 06 Helmi 2013, 14:28

Siinäpä kuva mosinnagant.netistä:
Suojeluskunnat Suomenmaassa järjetystä vaatii/kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti

Dobbler
Etulinjan reservi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dobbler » 07 Helmi 2013, 10:12

Olikohan housut aina nahkaiset? Ainakin '41 syksyllä näyttävät käyttäneen enemmän sarkahousuja nahkatakin kaverina. Ja miehistöllähän oli kankaiset "varikkohaalarit".

Palaa sivulle “Suomen aseistus ja varustus”