[DE] Tsekkirepun modausta

Keskustelua oikeanlaisia muistuttavista varusteista re-enactingissa.

Valvoja: Ylläpito

Lindholm
Etulinjan jäsen
Viesti:

[DE] Tsekkirepun modausta

ViestiKirjoittaja Lindholm » 02 Touko 2008, 22:39

Ostin vähän tsekkireppuja. Näyttivät pienessä kuvassa aika pahasti saksalaisilta repuilta, ja tarkemmin tutkiessa selvisi, että näin on, aika tarkka kopio, mutta kiinnikkeet väärinpäin (tsekkivaljaissa on koukut ja repuissa lenkit, saksalaisilla toisinpäin), eikä toisaalta samalla tavalla paikkaa A-raamille.

Kelasin eka itse muokkaavani sitä, mutta sitten tajusin, että voinhan aina nakittaa tehtävän jollekin toiselle. Ens viikon projektina on sitten leikellä reprosta A-raamista koukut ja tornisterinkiinnikkeet ja lyödä ne tohon tsekkireppuun.

Tossa keskeneräinen kiinnitettynä saksakamoihin:

Kuva

Uhoan kovasti, että sitten, kun muutostyö on valmis, ei juur kukaan arvaisi vääräksi, ellei ole aikaisemmin tsekkireppuja nähnyt. (Sillonkin ne tunnistaa lähinnä väristä.

http://www.germanmilitaria.com/Heer/photos/H076557.html

Hyvinkin pieniläppäsiä saksareppuja on näkynyt ja repuissa oli muutenkin todella älyttömän paljon vaihtelua.

Edit: Korjasin vähän korrektimmaksi ja siirsin ketjun korvaaviin varusteisiin -Kocher
MEGAMAID has gone from suck... to BLOW!!

Korhonen
Etulinjan jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Korhonen » 02 Touko 2008, 23:37

Mulla pistää eniten tossa silmään toi ison läpän remmi, koska jokasessa saksarepussa, mitä oon nähny, se on ommeltu suoraan tohon läpän reunaan kiinni, niinku tossa sun linkittämässä kuvassakin. Muutenhan toi on ainakin ton kuvan perusteella aika lähellä saksalaista reppua.

Pikkutaskut tosin näyttää kans isommalta kun mun repussa, mutta niinku sanoit, niin noissa oli pirusti vaihtelua.

Peltola
Etulinjan jäsen

ViestiKirjoittaja Peltola » 02 Touko 2008, 23:49

Joo, no on tos muutakin eroa.

Mä tota modailen ens viikon aikana ja ihmettelen, et mitä kaikkee voi muuttaa. Tod. näk. hihnat revin A-raamin jämistä, itellänikin kun on moinen osina vielä... ja tsiigaillaan mitä keksitään :P

Mut sikäli noista saa kyl mageen korvaavan repun, jota kehtaa metässäkin rymyyttää huolella, ei maksa paljoa, A-raami + pieni summa repusta.
Etulinja

Palaa sivulle “Korvaavat varusteet”