[US] Sleeve, Gas Detection

Keskustelua oikeanlaisia muistuttavista varusteista re-enactingissa.

Valvoja: Ylläpito

Soini
Etulinjan jäsen

[US] Sleeve, Gas Detection

ViestiKirjoittaja Soini » 02 Huhti 2009, 17:50

Näin voit tehdä gas brassardin itse:
- Hanki jämäkkää paperia noin 60x30cm ja vihertävää kanttinauhaa tai kangasta noin 1x20cm
- Väri pitäisi olla vihertävä khaki. Värin voi mm. maalata ruskeaan käärepaperiin. Pinta pitäisi olla vahamaisen himmeä, mutta omassa "virallisessa" reprossa on vain matta maali. Joku vesiliukoinen matta pienoismallimaali voisi olla hyvä, esim Tamiya XF49 Khaki
http://www.modelsforsale.com/listphotos/TM81749.jpg
- Leikkaa muoto ja lisää oheisiin loppumittoihin noin sentin taitteet kanttiinsa
- taittele kantit
- ompele valkealla langalla muotoonsa ja kiinnitä ylänauha.

Kuva

Paperista kun ovat, nämä rypistyvät ja kastuvat. Itse olen miettinyt vahakangasta, jos löytyisi oikean väristä.

Mike

ViestiKirjoittaja Mike » 02 Huhti 2009, 19:21

Itselläni on myös tälläinen repro, vähän vahvempaa materiaalia kuin paperi, vaikka paperi olisikin Se Oikea materiaali tähän. Repeymät ja mahdollisen kastumisen aiheuttamat rypyt ovat vain autenttisuutta lisääviä.

Jos sävyä ei saa oikeaksi niin on myös olemassa Britti-versio joka oli ilmeisesti vähän ruskeampi:

Kuva

WeedM

ViestiKirjoittaja WeedM » 02 Huhti 2009, 23:02

Niin no siis, sota-ajan kertakäyttövehkeissähän oltiin tunnetusti uskomattoman tarkkoja värisävyjen autenttisuuden suhteen.

Kiva tuo askarteluohje, inhoittavaa että kiskurimiehet maailmalla kehtaavat pyytää näistä mitäs ~10usd kipale, mutta kaipa se keskivertoihmisen uusavuttomuus aina pitää kysynnän kohdillaan.

Peltola
Etulinjan jäsen

ViestiKirjoittaja Peltola » 04 Huhti 2009, 18:21

Steppe hei, tuon kaltaisessa tuotteessa asia on hieman eri kuin takeissa. Eli käyttäydys nyt.
Etulinja

Palaa sivulle “Korvaavat varusteet”