Kampfgruppe onko kiinnostuneita?

Yleistä keskustelua toiseen maailmansotaan liittyvästä re-enactingista.

Valvoja: Ylläpito

Panzer

Kampfgruppe onko kiinnostuneita?

ViestiKirjoittaja Panzer » 01 Syys 2012, 23:09

Niin olisko kiinnostuneita jonkunmoiseen saksalais tyyppiseen porukkaan johon voi kuulua sekä wehrmacht että ss osia?
Itse asun Lahdessa. Ei toistaiseksi mitään tiukkoja sääntöjä/vaatimuksia esim. asukokonaisuuksiin. Jos on kiinnostusta vois jeesata noissa mun ajoneuvojen kunnostus/rakennus hommissa. Visiona olisi kasata jonkunmoinen esikuntaosa joka mahdollisesti koordinoisi tulevaisuudessa jotain isompia kokoontumisia. Vaikuttaa että kaikki haluaa pyöriä pienissä omissa porukoissa eikä olla muiden johdettavissa, mutta mitään isompaa ei sillä mentaliteetillä saa aikiseksi.

kurtz

Re: Kampfgruppe onko kiinnostuneita?

ViestiKirjoittaja kurtz » 04 Syys 2012, 07:29

Panzer kirjoitti:Niin olisko kiinnostuneita jonkunmoiseen saksalais tyyppiseen porukkaan johon voi kuulua sekä wehrmacht että ss osia?
Itse asun Lahdessa. Ei toistaiseksi mitään tiukkoja sääntöjä/vaatimuksia esim. asukokonaisuuksiin. Jos on kiinnostusta vois jeesata noissa mun ajoneuvojen kunnostus/rakennus hommissa. Visiona olisi kasata jonkunmoinen esikuntaosa joka mahdollisesti koordinoisi tulevaisuudessa jotain isompia kokoontumisia. Vaikuttaa että kaikki haluaa pyöriä pienissä omissa porukoissa eikä olla muiden johdettavissa, mutta mitään isompaa ei sillä mentaliteetillä saa aikiseksi.

On kieltämättä totta että on olemassa paljon pieniä porukoita, joissa olisi yhdessä potenttiaalia aika pitkälle. Jos nämä ryhmät saataisiin yhdistymään, niin olisi mahdollisuus järjestää suurempia tapahtumia. Mutta käytännössä tämä voi olla vaikeaa, mutta ei hyvin suunniteltuna mahdotonta. Kehitelkää ideaa ja selvittäkää halukkuus yhteistyöhön. Niin homma, voi poikia vaikka mitä. Onnea ja menestystä teille.

Ewald Koch
Michael Gaißmair
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ewald Koch » 04 Syys 2012, 11:52

Panzer kirjoitti: Vaikuttaa että kaikki haluaa pyöriä pienissä omissa porukoissa eikä olla muiden johdettavissa, mutta mitään isompaa ei sillä mentaliteetillä saa aikiseksi.

"Michael Gaissmair" ei taida olla tuttu yksikkö?

http://www.gaissmair.net/Eulenberg1.html

http://www.gaissmair.net/February2011.html

http://www.gaissmair.net/January2010_1.html

Nyt asia on ihan siitä kiinni että miten isoa tapahtumaa olet vailla. Meillä on talvileirillä ollut keskimäärin 30-40 henkilöä kaiken kaikkiaan ja sen suuruisen lauman kaitseminen ja koko tapahtuman organisointi alkaa käydä jo työstä. Hauskaan puuhamaahan olisi kyllä tulijoita mutta tekijöitä ei kovasti ole tai jos on tekijäksi ilmoittautunut niin h-hetkellä pitää yllättäen lähteä kotiin ruokkimaan kilpikonnaa..
"Meine Ehre heißt Treue"
SS-Gebirgsjäger-Rgt 12
http://www.gaissmair.net

Peltola
Etulinjan jäsen

ViestiKirjoittaja Peltola » 04 Syys 2012, 12:22

Ehkä Gaissmairin apuun pitää tulla sitten 2v päästä valmistumisen jälkeen ;) Nimim. 12 vuoden kokemus 400 ihmisen tapahtumien järjestelyistä ;)
Etulinja

Scharführer Stein
Viesti:

ViestiKirjoittaja Scharführer Stein » 07 Marras 2012, 12:33

Itse olisin kiinnostunut moisesta... Tähän mennessä rajoitteena ollut aika ja raha ja omat vanhemmat... Pelaan jääkiekko korkealla sarjatasolla joten sinne uppoaa monta tuhatta per vuosi jolloin rahoitus hyvän varustekokonaisuuden aikaan saamiseksi tökkii... Tämä on ollut rajoitteena kiinnostuksen mm Gaissmarin ja muiden suhteen ymmärtääkseni suht tiukkojen varusterajojen suhteen sillä oma setti hyvin sekalainen sodan kaikilta aikakausilta. Eli juuri lähinnä tälläiseen sodan loppuvaiheilla koottuun Kampfgruppeen sopivaa kamaa jossa ukot kerätty milloin mistäkin hieman vajaassakin varustukessa. Meinaan rahoja WWII kaman ostoon jää hyvä jos 10e silloin tällöin ja sillä ei kovin pitkälle pötkitä... Vanhemmat ovat taas rajoittaneet tavallaan, melkeinpä on pitänyt salailla harrastusta, sellaista se on vaikka täysikäinen mutta asuu kotona... Olen asiaa yrittänyt selittää useaankin otteeseen, mutta onhan se kieltämättä hieman "normaalille poliittisesti korrektille" vanhemmalle vaikea selittää miksi vaatekaapissa roikkuu henkarissa SS takki asiaan kuuluvine merkkeineen, saappaat ja maastopuku...

Aikaa kyllä tähän pystyisin irrottamaan kyllä tietty pienillä varauksilla sillä ikinä ei tiedä miten pelit menevät, tuleeko loukkaantumisia sun muuta... Mutta kiinnostus ja into on kova, varsuteiden kasaaminen kuitenkin hidasta yms...

Ja Vaasasta tosiaan olen, mutteivät ne välimatkat ole ongelma sillä: "Juna kulkee vaan trallalaa"...
"War... War never changes..

Palaa sivulle “Re-enactment”