Uusi kimppatilaus?

Osallistu kimppatilaukseen tai järjestä sellainen.

Valvoja: Ylläpito

Kuukkeli

Uusi kimppatilaus?

ViestiKirjoittaja Kuukkeli » 22 Loka 2007, 20:15

Sellasta kysäisisin että onkos tuossa ensi vuoden puolella tulossa Minkään näköistä kimppatilausta? Omalta osaltani voisin yhtyä kimppatilaukseen jos sitä kevään puolella saataisiin vaikkapa väsättyä porukkaa kasaan.

Speidel
Etulinjan jäsen

ViestiKirjoittaja Speidel » 22 Loka 2007, 20:46

Eiköhän niistä kimppatilauksista ilmoiteta erikseen, mikäli sellaisia on näkyvissä. Milgear on ainakin ajoittain laittamassa kimppatilausta Soldier of Fortuneen. Mikäli kuitenkaan kimppatilauksia ei näy ja tavaran tarve on suuri, voi itsekin sellaisen järkätä =)

Arosusi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Arosusi » 22 Loka 2007, 21:28

Itse mielelläni yhtyisin kimppatilaukseen jossain välissä jonnekkin päin muailmoo!

meps

ViestiKirjoittaja meps » 07 Huhti 2008, 16:24

Jos tilaa esim SOF.tista tavaraa tuleeko siihen veroja ym kuinka paljon? Itse kun kyselin Milgearista he olisivat halunneet noin 100€ palkkion 160€ tilauksesta onko tämä jo törkeää riistoa vai ihan oikeutettua?
Entinen V.K

Lindholm
Etulinjan jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lindholm » 07 Huhti 2008, 16:35

Veroja ei tule, mutta postikulut ovat suuret. Sen sijaan Milgear saa tavaran verotta, mutta joutuu tilittämään myydyistä verot suomeen, jotka ovat Suomessa Britteinsaaria isompia. Milgearin pitäis vielä saada jotain itselleen, en menis riistosta syyttämään.
MEGAMAID has gone from suck... to BLOW!!

Mike

ViestiKirjoittaja Mike » 07 Huhti 2008, 21:10

meps kirjoitti:Jos tilaa esim SOF.tista tavaraa tuleeko siihen veroja ym kuinka paljon? Itse kun kyselin Milgearista he olisivat halunneet noin 100€ palkkion 160€ tilauksesta onko tämä jo törkeää riistoa vai ihan oikeutettua?

Säätö asiakkaan/tilaajan kanssa (emeili-aika on rahaa), tilaussäätö myyjän kanssa (emeili-aika on rahaa), rahti, tulli, säätö pakettien postittamisessa edelleen suomessa oikeille vastaanottajilleen... ja kaiken tämän jälkeen mikä tahansa terve bisnes haluaa vielä 30% katteen että saisi juustoa leivälleen.

Asiat voi myös tehdä itse, ja säästää tuon 30% ja ravata itse tullissa yms. Mutta kyllä sitä itse on tullut tilailtua suht kaikki ulkomailta paitsi nyt otin aseen MilGearin kautta kun siten saa täyden takuun sille.

Ja asiathan ovat riistoa vain jos ei ole vaihtoehtoja; sinulla onneksi on. :)

Otto-K

ViestiKirjoittaja Otto-K » 07 Huhti 2008, 22:42

Mitenkäs esim. oman toiminimen kautta toimittaessa? Vaikuttaako se verotukseen?
"Nyt perkele loppu se tsätti ja yv:tä jos oli viel asiaa"

Lindholm
Etulinjan jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lindholm » 07 Huhti 2008, 22:45

Jos olet alv-rekisterissä, ja sulla on omaa myyntiä, saat vähentää alvit. Sit salaa kikkaillen ostat omaan käyttöön tuhotavaraa, mutta kirjaat sen firman kuluihin erilaisilla kikoilla. Niinhän tosin ei SAA tehdä, eikä kukaan REHELLINEN yrittäjä niin tekis, esim. itse maksan kaiken sellasella rahalla, jonka olen ottanut palkkana ulos, ja maksan eka tuloveron, ja sitten vielä alvin.

Yrityksestä saatavia etuja et saa käyttöös vaan omistamalla yritystä, sulla pitäis olla myös oikeaa toimintaa ja sen liittyä jotenkin aiheeseen.

Otto-K

ViestiKirjoittaja Otto-K » 07 Huhti 2008, 23:23

Eli jos mulla on tuote X, esimerkiksi joku järjestettävä tapahtuma "WWII", jonka järjestämiseksi tarvitsen N määrän proppeja ja muuta resursseja.
Mää ostan ne propit ja muut tuotteen tuottamiseen tarvittavat hankinnat 0% ALVilla sisään, jonka jälkeen mää lisään ALVin lopullisen tuotteen hintaan ja se on sillä selvä (kö)?.

Jos sanotaan että olen ostanut tavaran Y tuottaaksei lopullisen myytävän tuotteen ja sanon että tavara Y on menehtynyt tuotetta X tuotettaessa, niin mun ei silti tarvi maksaa ALVi kuin ainoastaan lopullisen tuotteen hinnasta.

Hmm.. tajuankohan itsekään mitä ajattelen. EDIT: Tämä taitaa olla myös varsin paljon laitonta ja täten ei ehkä sopiva keskustelun aihe.

Lindholm
Etulinjan jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lindholm » 07 Huhti 2008, 23:37

Homma menee näin:

Periaate ja syy: Kun firma ostaa tavaraa sisään, ei sen tarvitse maksaa alvia, koska kaikki tavara, jonka firma ostaa sisään, käytetään tuotteiden myyntiin, joista tilitetään alvi. Jos firma jo ostaessa maksaisi alvin, joutuisi asiakas maksaa alvia jo vähän toistamiseen, koska firman kulut siirretään tietysti asiakkaan maksettavaksi. (Näin siis voittoa tuottavissa yrityksissä, eri asia jos haluaa vaikka konkurssiin)

Käytäntö menee näin:
Ostat tavaraa sisään, 100 eurolla, maksat siitä sillä hetkellä alvin 22 euroa. Maksat sen myyjälle muun rahan yhteydessä, myyjä sitten tilittää sen verottajalle.
Myyt tavaraa ulos 200 eurolla, keräät siitä alvin 44 euroa, jonka joutuisit tilittämään ihan suoraan verottajalle. Vaan koska jo aikaisemmin olet maksanut 22 euroa alvia, jonka joku toinen on jo verottajalle tilittänyt, saat vähentää maksamasi alvin siitä, mitä sinä joudut verottajalle tilittämään. Pistät verottajalle siis 22 euroa, verottaja yhdistää sen aikaisemmin sinulta välillisesti saamaansa 22 euroa, vaihtaa 44 euroa euron kolikoiksi, pistää ne ammeeseen ja kieriskelee niissä.

SOFin tapauksessa kerrot SOFille ALV-tunnuksesi (LY-tunnus, johon lisätään eteen FI ja otetaan väliviiva lopusta pois). Jos SOF toimii niinkuin firman pitää, hoitelevat ne salaisilla kikoilla niin, että tavara tulee sinulle ilman alvia. Periaatteessa joutuisit maksamaan alvin saadessasi tavaran Suomeen, käytännössä tilität alvia joka tapauksessa, joten homma hoituu siinä sivussa.

Joka tapauksessa systeemi kaatuu siihen, jos sun firmas ei oikeasti myy jotain, ja vielä niin paljon, että sillä saadaan sun ostos hoideltua.

Jatko tähän tilanteeseen tapahtuu siten, että verottaja ottaa sulta siitä, mistä olet jo alvin heti tilittänyt, tuloveroa, lisäveroa, extraveroa, veronkorotusta, korkoa ja lopuksi siirtää vankilaan ilman, että saat kerätä 200 dollaria. Kun kuolet, kerää verottaja lapsiltasi vielä jo miljoonaan kertaan verotetusta rahasta/rahanarvoisesta tavarasta vielä perintöveroa.

Otto-K

ViestiKirjoittaja Otto-K » 07 Huhti 2008, 23:49

Ok, Suomihan on näemmä oikea yrittäjän unelma-maa. Kiitoksia erittäin hyvästä vastauksesta!

Mike

ViestiKirjoittaja Mike » 08 Huhti 2008, 14:44

Otto-K kirjoitti:Ok, Suomihan on näemmä oikea yrittäjän unelma-maa.

Nytkö se vasta selvisi? :) Tässä ei ole edes puhuttu vielä mitään esim. työttömyys- ja eläketurvasta... (niin siis mistä sellaisesta? kysyisi yrittäjä...)

Palaa sivulle “Kimppatilaukset”