[US] Hyppymaiharit

Keskustelua reproduktiovarusteista.

Valvoja: Ylläpito

Quintus

[US] Hyppymaiharit

ViestiKirjoittaja Quintus » 17 Helmi 2011, 22:15

Minkäs laisia kokemuksia teillä on Varustelekan myymistä hyppymaihareista, kun kaupassa testasin paria, niin itseä ihmetytti nahkan huonolaatuisuus, ainakin jos vertasi LJK hyppykenkiin, ja miten toisen kengän nahka oli paljon ohuempaa kun toisen. Ja onko tietoa että minkäs valmistajan monot on kyseessä?

Itse bongasin SoFista Corcoran valmistamat bootsit, mitäs joku enemmän asiasta osaava niistä sanoisi?

Peltola
Etulinjan jäsen

Re: [US] Hyppymaiharit

ViestiKirjoittaja Peltola » 17 Helmi 2011, 23:48

Sturmin kengät ovat. Ihan "Ok".
Etulinja

Anckemann

ViestiKirjoittaja Anckemann » 18 Helmi 2011, 14:48

Sturmin kengissähän on tunnetusti eräs "ominaisuus", eli pohjien ennenaikainen irtoaminen. Nämähän voi korjauttaa suutarilla, mutta se on sitten tietyn hintaista lystiä se, eikä ole edes pomminvarma ratkaisu. Itselläni hajosi pohjat vähän yli puolen vuoden käytön jälkeen, joten valmistusvirhetakuutakaan ei enää ollut. Lekasta ostin ompelunaskalin, jolla sain sitten itse ommeltua pohjat uudellen.

Kuva

Homma menee niin, että ensin kaiverretaan ura ompeleen suojaksi kengän pohjaan. Sitten ommellaan pohjan läpi itse kenkänahkaan asti, eli tikataan pohja kiinni itse kenkään. Ompelusuoritus ei ole ihan helpoimmasta päästä, koska sen joutuu tekemään ns. käsikopelolla. Langan käsittelyssä kengän sisällä kannattaa käyttää apuna kahta paksua ja tylppää neulaa tai vastaavia. Ompelun jälkeen suojasin langat liquid solella. Huom! Pinnat pitää puhdistaa erittäin hyvin ja antaa kuivua ennen liimausta, että tarttuu kunnolla.

Kuva

Sivulle korjaus ei näy ollenkaan. Olen käyttänyt kenkiä korjauksen jälkeen muutaman kerran ja hyvin on kestänyt, enkä usko että ihan heti hajoaa, ainakaan samasta kohdasta.

Edit: Omissa kengissäni nahka on paksua ja olivat erittäin jäykät alussa.
Viimeksi muokannut Anckemann, 18 Helmi 2011, 17:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Quintus

ViestiKirjoittaja Quintus » 18 Helmi 2011, 16:54

Ja kun kokeilin niitä hyppykenkiä siellä kaupassa, niin niitten ”lötkö” maisuus ihmetytti.

Ei ehkä parhaasta tiedon lähteestä mutta, joku näyttelijä Band of Brothersissa muistaakseni sanoi että ne kengät olivat alkuun kovat, ja epämukavat. Ja eräs veteraani oli neuvonut pitämään niitä kuumassa vedessä, ja nukkumaan ne yllän yön yli. Tämä taas ei mielestäni pitänyt paikkansa niitten kenkien kanssa jota kokeilin kaupassa, nahkan ohuus ihmetytti.

Mutta onko sitten mahdollista että kohdalleni olisi osunut erittäin huono maanantai kappale?

Aavikko^

ViestiKirjoittaja Aavikko^ » 19 Helmi 2011, 19:54

Ja eräs veteraani oli neuvonut pitämään niitä kuumassa vedessä, ja nukkumaan ne yllän yön yli. Tämä taas ei mielestäni pitänyt paikkansa niitten kenkien kanssa jota kokeilin kaupassa, nahkan ohuus ihmetytti.

Veteraani siis oli käyttänyt Sturmin kopiomaihareita? Jos haluaa "vähän" paremmat hyppymaiharikopiot kannattaa ostaa Corcoranin.

Quintus

ViestiKirjoittaja Quintus » 19 Helmi 2011, 22:22

Siis meinasin että veteraani oli käyttänyt oikeita kenkiä ison rähinän aikana, ja näyttelijöillä oli jonkun valmistajan reprot. Ja kai tässä täyty sitten alkaa tsiigailemaan mistä sais halvalla Corcoran kengät :D

Peltola
Etulinjan jäsen

ViestiKirjoittaja Peltola » 20 Helmi 2011, 22:38

No eiköhän tuo päde kaikkiin uusiin nahkamaihareihin. Ikäviä ne pitemmän päälle on uusina.
Etulinja

Yorki

ViestiKirjoittaja Yorki » 02 Maalis 2011, 09:35

no itse ostin omat Corcoranit Sofista ja ne on kyllä parhaat mitä tiiän ja ne oli myös halvemmat :lol:
I fart in your general direction!

Palaa sivulle “Reproduktiovarusteet”