Reenactorien hiusmuoti
Valvoja: Ylläpito
Koska asia taas nousi esiin, sanon oman mielipiteeni, vaikka se ei varsinaista aihetta koskekaan. Aloitetaan vaikka oma ketju...
Pitkät hiukset eivät kuulu ww2 aikaisen sotilaan olemukseen, mutta toisaalta ei myöskään yli 20:n painoindeksi, tai yli 35:n ikä (tosin Suomen armeijassa ikämiehiäkin oli ja itsekin olen reservissä 60:ksi).
Itse ainakaan en keneltäkään hyvin asennoituvalta ja hyvin varustautuneelta lähde hiuksia leikkaamaan. Piilossa niitä kyllä pitäisi pitää. Mutta porukan enemmistön äänihän tässä painaa.
Pitkät hiukset eivät kuulu ww2 aikaisen sotilaan olemukseen, mutta toisaalta ei myöskään yli 20:n painoindeksi, tai yli 35:n ikä (tosin Suomen armeijassa ikämiehiäkin oli ja itsekin olen reservissä 60:ksi).
Itse ainakaan en keneltäkään hyvin asennoituvalta ja hyvin varustautuneelta lähde hiuksia leikkaamaan. Piilossa niitä kyllä pitäisi pitää. Mutta porukan enemmistön äänihän tässä painaa.
Nii-in, Squire tuossa jo sanoikin sen ettei 40-luvun hiusmuotiin kuulunut heviletit, irokeesit tai pinkin väriset EMOtukat. Ei mulla sitten mitään väliä jos ne ylimääräiset sentit pysyvät oikeasti piilossa, mutta luulisi että henkilö joka on aidosti kiinnostunut toisen maailmansodan reenactmentista tajuavan sen hiusmuodinkin jotta päästään mahdollisimman lähelle 40-lukua.
- Jack E May
- Viesti:
Oli mullakin pitkä tukka aikoinaan. Silloin leikittiin re-enactment puolella viikinkejä.
Nyt pitänee varmaan tehdä oma ruotsin-armeijaa mallintava osasto, jos pitkät hiukset on jees
.
Ei vaiten, periaatteessa itelläkin kun ikä jo alkaa tulla vastaan ja painokaan ei enää ole aivan 20v lukemissa, niin mielipide on sama kuin Squirella. Vaan en silti pidä pitkää tukkaa näyttelemisen arvoisena näissä karkeloissa.
Nyt pitänee varmaan tehdä oma ruotsin-armeijaa mallintava osasto, jos pitkät hiukset on jees

Ei vaiten, periaatteessa itelläkin kun ikä jo alkaa tulla vastaan ja painokaan ei enää ole aivan 20v lukemissa, niin mielipide on sama kuin Squirella. Vaan en silti pidä pitkää tukkaa näyttelemisen arvoisena näissä karkeloissa.
- Ewald Koch
- Michael Gaißmair
- Viesti:
Suomi-setin hankinta Saksa-setin rinnalle on käynyt mielessä, eli periaatteessa olisin myös kiinnostunut.
Mitä hiuskysymyksen lopulliseen ratkaisuun tulee niin kannatan lämpimästi mitä edellä sanottiin, ts "luulisi että henkilö joka on aidosti kiinnostunut toisen maailmansodan reenactmentista tajuavan sen hiusmuodinkin jotta päästään mahdollisimman lähelle 40-lukua."
Mitä hiuskysymyksen lopulliseen ratkaisuun tulee niin kannatan lämpimästi mitä edellä sanottiin, ts "luulisi että henkilö joka on aidosti kiinnostunut toisen maailmansodan reenactmentista tajuavan sen hiusmuodinkin jotta päästään mahdollisimman lähelle 40-lukua."
Kaikkien Haldir-haltialettien omistajien täytyy nyt ottaa huomioon, että kyse ei ole siitä, oletteko valmiita kestämään itse sen pitkän letin tuoman historiallisen epäkorrektiuden vaan siitä, miten muut suhtautuvat, kun ovat itse viimeisen päälle trimmanneet yläkarvansa ja huomaavat, että joukossa pomppii kummallinen sotaviikinki.
Koen, että hiusten leikkaaminen on helpompi asia kuin esimerkiksi aikaavievä laihdutus/kuntoiluprojekti. Joillekin tukka on tietenkin status-asia, mutta re-enactment on hyvin pitkälti ulkonäkö-harrastus, joten kyse on todellakin siitä, kuinka pitkälle harrastuksensa kanssa on valmis menemään muiden vuoksi.
Allekirjoittanut ennen valtion palvelusta:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Einherj&image_id=50788537
Koen, että hiusten leikkaaminen on helpompi asia kuin esimerkiksi aikaavievä laihdutus/kuntoiluprojekti. Joillekin tukka on tietenkin status-asia, mutta re-enactment on hyvin pitkälti ulkonäkö-harrastus, joten kyse on todellakin siitä, kuinka pitkälle harrastuksensa kanssa on valmis menemään muiden vuoksi.
Allekirjoittanut ennen valtion palvelusta:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Einherj&image_id=50788537
Viimeksi muokannut Korhonen, 23 Marras 2007, 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jees, nyt ois korkea aika jokaisen ihmisen huomata paria asiaa. Ensinnäkin niistä on se, mitä re-enactment on ja mitä se ei ole.
Suomessa harrastus ei ole meidän osalta vielä kovinkaan suurta, Gaissmarit ovat vanhempaa sakkia siltä saralta. Tästä johtuen ihmisillä ei tunnu olevan selkeää mielikuvaa siitä, mitä re-enactment on. Koitan nyt sitten vähän selittää.
Yksi hyvä temppu on katsoa ulkomaiden toimintaa ja havainnoida heidän menoaan. Tässä vaiheessa on tärkeä erottaa suomalainen airsoft-maailma myös omaksi kokonaisuudekseen, kun moni meistä kerran tulee sieltä. Airsoftissa mikään ei ole niin tarkkaa ja vakavaa, ihmiset voivat pukeutua ja näyttää miltä huvittavat ja se on hyvä ja kiva juttu, koska ei minustakaan niissä peleissä olisi mitään järkeä pakottaa hiusmuotia tai muuta.
Mutta re-enactment on nimenomaan historian uudelleen elävöittämistä ja yksi universaali sääntö on kautta harrastuksen ollut _korrekti ulkonäkö_. Olkoon tämä sitten varusteita tai naamakarvoja tai tukkaa. Kyse ei ole mistään vittuilusta, ilkeilystä tai muusta pakottamisesta/syrjimisestä vaan siitä että koko harrastuksen luonne vaatii sitä - ja näin on myös ulkomailla.
Kantsii myös tajuta, että militarian keräily ja pukupelleily ovat myös eri asia kuin re-enactment. Kuulapyssyillä ammuskelu randomeissa "historiallisissa" kuteissa ei myöskään ole re-enactmentia sanan varsinaisessa merkityksessä.
Mielestäni olisi siis korkea aika kaikkien tajuta se, että re-enactment vaatii enemmän kuin kuulapyssyily. Jos ei hiuksiaan pysty leikkaamaan, voi sitten harkita kannattaako edes yrittää väkisin olla re-enactori, vai pysyykö vaan kuulapyssyilijänä.
PS. Itse henk. koht. olen sitä mieltä, että pitkä tukka miehillä on yks paskimman näkösistä jutuista. Varsinkin kun pitkätukilla tuntuu unohtuvan se tukan hoitaminen ja pitkää tukkaa tunnutaan pidettävän vaan siksi, ettei parturiin uskalleta mennä.
Suomessa harrastus ei ole meidän osalta vielä kovinkaan suurta, Gaissmarit ovat vanhempaa sakkia siltä saralta. Tästä johtuen ihmisillä ei tunnu olevan selkeää mielikuvaa siitä, mitä re-enactment on. Koitan nyt sitten vähän selittää.
Yksi hyvä temppu on katsoa ulkomaiden toimintaa ja havainnoida heidän menoaan. Tässä vaiheessa on tärkeä erottaa suomalainen airsoft-maailma myös omaksi kokonaisuudekseen, kun moni meistä kerran tulee sieltä. Airsoftissa mikään ei ole niin tarkkaa ja vakavaa, ihmiset voivat pukeutua ja näyttää miltä huvittavat ja se on hyvä ja kiva juttu, koska ei minustakaan niissä peleissä olisi mitään järkeä pakottaa hiusmuotia tai muuta.
Mutta re-enactment on nimenomaan historian uudelleen elävöittämistä ja yksi universaali sääntö on kautta harrastuksen ollut _korrekti ulkonäkö_. Olkoon tämä sitten varusteita tai naamakarvoja tai tukkaa. Kyse ei ole mistään vittuilusta, ilkeilystä tai muusta pakottamisesta/syrjimisestä vaan siitä että koko harrastuksen luonne vaatii sitä - ja näin on myös ulkomailla.
Kantsii myös tajuta, että militarian keräily ja pukupelleily ovat myös eri asia kuin re-enactment. Kuulapyssyillä ammuskelu randomeissa "historiallisissa" kuteissa ei myöskään ole re-enactmentia sanan varsinaisessa merkityksessä.
Mielestäni olisi siis korkea aika kaikkien tajuta se, että re-enactment vaatii enemmän kuin kuulapyssyily. Jos ei hiuksiaan pysty leikkaamaan, voi sitten harkita kannattaako edes yrittää väkisin olla re-enactori, vai pysyykö vaan kuulapyssyilijänä.
PS. Itse henk. koht. olen sitä mieltä, että pitkä tukka miehillä on yks paskimman näkösistä jutuista. Varsinkin kun pitkätukilla tuntuu unohtuvan se tukan hoitaminen ja pitkää tukkaa tunnutaan pidettävän vaan siksi, ettei parturiin uskalleta mennä.
Etulinja
meps kirjoitti:Speidel kirjoitti:hiusmuotiin kuulunut heviletit, irokeesit.
Eiks jenkeille sovi irokeesi?
Jos on 101st... tuskin muille. Eikä kai niilläkään sentään kaikilla tuota ollut.
Viimeksi muokannut Mike, 23 Marras 2007, 19:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Ewald Koch
- Michael Gaißmair
- Viesti:
Bauer laittoi asian juuri niin kuin se minunkin mielestäni on.
Itse surautin eilen taas 2 kourallista hiuksia pois "kuleksimasta"
Hiukset on uusiutuva luonnonvara, ja kun opettelee syömään ja juomaan terveellisesti, ne kasvaakin melko nopeasti takaisin, jopa häiritsevän nopeasti...
Luultavasti joskus tulee hiuksia ikävä, ainakin minulla se on geeneissä, mutta se on sen ajan murhe
Itse surautin eilen taas 2 kourallista hiuksia pois "kuleksimasta"

Luultavasti joskus tulee hiuksia ikävä, ainakin minulla se on geeneissä, mutta se on sen ajan murhe

Dobbler kirjoitti:Luultavasti joskus tulee hiuksia ikävä, ainakin minulla se on geeneissä, mutta se on sen ajan murhe
Senpä takia juurikin pitää tällä hetkellä kasvattaa hevilettiä jota voi muistella isolla iällä

Mutta joo. Asia selvisi. Eiköhän sitä pysy poissa tosta re-enactementistä siihen asti kunnes on intissä

Jenkeillä ei varsinaisesti ollut mitään tiukkaa ohjetta hiusmuodille, riitti että ne olivat siistit ja lyhyet.
Saksalaisten hiusmuoti taas oli pirun mageeta. Lue Der Erste Zugin loistava artikkeli aiheesta.

Saksalaisten hiusmuoti taas oli pirun mageeta. Lue Der Erste Zugin loistava artikkeli aiheesta.
-
-
Mainioita kuvia Krauttien kutreista:
http://www.ww2incolor.com/gallery/black ... e/23_0450a
http://www.ww2incolor.com/gallery/black ... te/p011352
http://www.ww2incolor.com/gallery/germans/wehrmacht42
Sakasalaiset oli ihania huonoina tukkapäivinä
http://www.ww2incolor.com/gallery/black ... e/23_0450a
http://www.ww2incolor.com/gallery/black ... te/p011352
http://www.ww2incolor.com/gallery/germans/wehrmacht42
Sakasalaiset oli ihania huonoina tukkapäivinä
Re: Reenactorien hiusmuoti
Mielestäni perinteikkäin on jakaus hiusvoiteen kera. Olen jopa nähnyt kypärän, jonka sisusta oli hyvin säilynyt vaikka oli ollut yli 60 vuotta maan alla, koska käyttäjä oli aikoinaan käyttänyt päivittäin hiusvoidetta, joka oli kyllästänyt nahka osat ja estänyt maatumisen. Hiusvoide tuoksuu kypärässä vieläkin.
Salee ollu Pommesia? Se ei lähde hiuksista pesemälläkään ja sisälsijotain eläinperäistä rasvaakin... Mutta tuksui hyvältä.
Если завтра война.
Vaseliinikaan ei lähde kovin helposti, ellei tiedä kikkoja. Sillä itse arjalaisen hipsteritukkani kampaan.
Etulinja